22 Eyl 2011

hep aynı sorular ve benden hep aynı yanıtlar


Uzun bir aradan sonra merhaba.hayatla didişmekten vakit bulamadım.canımı acıtan bir konudan bahsedeceğim.paylaşıp paylaşmamayı aylarca düşündüm.baktım tek başıma çözüm bulamıyorum.yazdıkça rahatlarım diye düşündüm.uzun bir post olabilir.2005 yılında sevdiğim adamla evlendim.herkesin düğün hikayesi muhteşemdir.benimde öyle demek isterdim.2005 şubatta nişanlandık 7 .mayısta  babam rahatsızlandı.o gece ameliyata alındı.nişanlım başka ilde toplantıdaydı.uzun bir bekleyişten sonra ameliyat bitti.sonraki günler çok zordu.yakışıklı babam felç olmuştu ve 6 ay ömür vermişlerdi.doktorlara allah bilir siz hayat biçemezsiniz diye isyan ettim.düğün 5 temmuzdaydı.babam kanserken nasıl olacaktı.ya gerçekten 6 ay ömrü kaldıysa diye hep düşündüm.babam seni beyazlar içinde görmek istiyorum değince düğüne hazırlık başlandı.hem çalışıp hem hastalıkla savaşırken genç kızın hayallerine zaman kalmıyordu.herşey yapılması şekilde oldu.doktorlar haklı çıktı 1 kasımda babamı kaybettik.zor ve yorucu günlerdi.allah bir sevdiğimi yanına almıştı .bir bebeğimiz olursa herşeyi unutabillirdik.hemen hamile kaldım.ama düşükle sonuçlandı.olsun dedik allah verdi o aldı dedik.6 ay sonra hamile kaldım.yine düşük oldu.bir virüs sebebmiş.ağrılı,sancılı tedavi sonucu 6 ay sonra tekrar hamile kaldım.bu sefer boş keseydi.kürtajla hamileliğim sonlandı.bu arada göğüslerimle ağrılar başladı.kontrollerde bir doktor kanser riskin var dedi.nasıl olur dedim.eşim şok oldu.bak dedi bebeğimiz bu yüzden olmuyormuş.yine isyan etmedik.başka doktora gittik.mr çekildi.sonuçlar temiz çıktı.sonra tekrar hamile kaldım.ve yine DÜŞÜK oldu.artık vazgeçtik.iki yıl düşünmedik.iki yıl sonra tekrar düşünmeye başladık.kontrole gidelim dedik.bu sefer rahim kanseri olma ihtimalin var dedi.nasıl olur.her bebek istediğimizde bir hekim beni kanser yapıyor.tekrar kontrolden sonra temiz çıktı.sonuçlar belli oluncaya kadar yaşadıklarımız çok zordu.bir daha doktora gitmeyeceğim dedim.taaaa 1 ay önceye kadar.arkadaşım benim adıma doktordan randevu almış.bu arada hiç hamile kalamadım.kolay hamile kalan ben artık kalamıyordum.ilk önce arkadaşım kontrol oldu.tüp bebek tedavisine başladı.sıra bana gelmişti.kontrolden sonra yer ayağımın altından kaydı.bu sefer başka hekim rahim kanseri olabilirsiniz dedi.eşim bu sefer yıkıldı.inanmak istemedik.her zaman yaptığımız gibi başka doktordan randevu aldık.inanır mısınız antalya da görülmediğim hekim kalmadı.son gittiğimiz hekim temiz dedi.yaşadıklarımız artık zor gelmeye başladı.bu ay başka hekime gideceğim.ama biz ÇOK YORULDUK.BU ARADA biz çok bebek sahibi olmak istiyoruz.herşey de bir hayır vardır diyoruz.bu kadar da olmaz.arkadaşıma bak yine aynı şeyler yaşanıyor.ben hekimlerden kaçıyorum sebebi yaşadıklarım dedim.neden mi anlattım bilmiyorum. bana fikir vermek istersiniz diye düşündüm.ya da paylaştıkça dertler azalır sanıyorum.

19 yorum:

Aktuelmoda dedi ki...

Canım benim,seni çok iyi anlıyorum,belki bloktan okumuşsundur bir kaç ay önce bende bebeğimi kaybettim.Sanırım hayatın sınavı bu,yardımcı olabilcek birşeyler söylemiycem ama sanırım herşey bizim için ve başa gelen çekiliyor.Diğer bir olay ise babalarımız.Neyse ki senin ki seni beyazlar içinde görmüş benim babacığım onu da göremedi :((( Sözlendik,nişan yapıcaktık babamı kaybettik,o yetmedi dedemi kaybettik :(( Hayat bize bazen kötü şeyler sunabiliyor.Sanırım tek yapabileceğimiz,sabırlı olup,bol bol dua edip güzel günlerin ve güzelliklerin gelmesini beklemek.Bir de tabi en önemlisi sağlık,umarım bu konuda endişe edicek birşey yoktur canım,çok öpüyorum,iyi bak kendine,iyi düşün iyi olsun inşallah...

Noblesse dedi ki...

Sevgili Özlem gözlerim dolu dolu okudum yazını.Ne sıkıntılar yaşamışsın. Bence ilk iş güvenebileceğin bir doktor bulmak, sık sık hekim değiştirmekte zaman kaybına yol açıyor.Umarım herşey biran önce yoluna girer.

aksungur46 dedi ki...

canım yazını okurken için acıdı.ne zor günler geçirmişsin.benim hissetiğim kadarı ile güçlü bir insansın.herşeyin hakkından geleceğine eminim.bebek olayını çokkk uzun bir süre unut at aklından kendini hep meşgul et ve normal yaşantını sürdür.bak nasıl hamile kalacaksın bana da haber vereceksin.bunun örneğini yeğenim de yaşadık.bebeği unuttular ama allah onlara bir sürpriz yaptı.kucak dolusu sevgiler gönderdim

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

İnsanlar yaşadıkça neler görüyormuş meğer ! Yaşam bazen bizi sınıyor,önemli olan yaraları sarıp ileri bakmak. Önünde çok güzel günler vardır mutlaka yaşayacağın. Doktorlara küsme ama Antalya'nın dışında daha başka yerlerde de ara şifanı. Bence yeni bir başlangıç için kendine hazır hissedene kadar da çocuk işine ara ver,önce senin sağlığın! Senden güzel haberler alacağımıza inanıyorum ben,iyi düşün güzel hisset! Sevgiler...

fiamma dedi ki...

Özlemciğim hem başınız sağolsun babacığın için hem de büyük geçmiş olsun sağlığınla ilgili:( Ne demeli bilmem ama doktor doktor dolaşmak yerine iyi bir hastanede tam teşekküllü bir hastane de belki yakın bir şehirde yaptırsan her türlü kontrolünü bir kere de. Her defa da sana farklı doktorların söyledikleri yıpratıcı bir süreç bunu yanında sürekli mr çektirmek de sağığını olumsuz etkier. Allah inşallah yüreğine göre versin, bebeğini al kucağına...

Didem dedi ki...

Sevgili Özlem çok geçmiş olsun, yaşadıkların gerçekten çok zor. Ama öncelikle senin sağlığın önemli. İnşallah ondan sonra bebek sahibi olmayı Allah nasip eder, sana ve tüm isteyenlere. Sevgiler..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

oyyy kıyamam ben gencecik ömrüne ne çok üzüntü girmiş:((
canım senin o güzel gözlerin illaki gülecektir hiçbir zaman umudunu yitirme kendini bırakma ve hep en hayırlı olanını istemeye devam et ,Her yeni gün sana güzellikler getirsin.

► Hobihane ◄ dedi ki...

canımsnyaa..
içim tuhaf oldu postunu okurken.doktordan kaçma nolur ve umudunu yitirme çok zor biliyorm ama ısrarla sağlığın için mücadele et.ilk önce sağlığın ve sonra inşallah bebeğin..herşeyin bir zamanı var belki bebeğinde zamanının gelmesini bekliyodur.sabır sabır sabır...

Unknown dedi ki...

Sevgili Özlemce,
Öncelikle baban için Allah'tan gani gani rahmet diliyorum.Mekanı cennet olsun inşallah,postunu okuduktan sonra eğer yorum yazmasaydım kendimi suçlu hissedecektim sanki, seni gerçek hayatta tanımıyorum,burada da henüz yeniyim.Ama ne olursa olsun insanız ve yakınımızda ne kadar insan olursa olsun yinede farklı bir ses,bir yorum duymaya ihtiyaç duyarız.Yaşadıkların için üzgünüm,sana yapabileceğim en iyi şey şu anda senin ve ailen için dua etmek.Dilerim Rabbim en kısa zaman da içinden geçenlerin en hayırlı bir biçimde olmasını nasip eder inşallah.Sen yine de içini ferah tutmaya çalış içinde ki umudunu zor olsa da yitirme herşey de bir hayır vardır muhakkak.Bekleyelim görelim neyler,neylerse Mevlam güzel eyler...
Selamlar...

Mehlika Yıldırım dedi ki...

CANIM SANA ozlemcetasarim@gmail.com ADRESİNE MAİL YOLLADIM, BU KONUYLA ALAKALI, BİR OKURSAN İYİ OLUR.

Meral Sanatevi dedi ki...

Canım sakın vazgeçme, bende bir bebeğimi kaybettim koskoca Acıbadem hastanesi karaciğer kanseri yaptı beni sonra doğuştan bieşeymiş dedi bazı özel hastaneler sırf daha çok tahlil flim mr çektirmek için böyle deyip sonra birşeyiniz yok diyorlarmış benimde dünyam kararmıştı birde doktor pişkin pişkin ne olacak karaciğer nakli olursunuz biter dedi, insanların duygularını hiçe sayıyorlar, sen en iyisi bir üniversite hastanesine git canım, babanada Allahtan rahmet diliyorum, haklısın paylaşılan acılar hafifler umarım en kısa zamanda bebeğini eline alırsın bizde ona ciciler yaparız...

Profösör dedi ki...

Üzüldüm ama hayatın sounu değil bu. Bir ara görüşme yaptığımız bir yer vardı.

http://www.bebekistiyorum.com/

Bir incelerseniz belki faydası olur. Umarım dilekleriniz kabul olur...

Nazan dedi ki...

Özlemciğim seni çok iyi anlıyorum,iki çocuğumda da tedavi gördüm ben.Tüp bebek tedavisi değildi ama iğne vuruldu ve hep belli bir dönem beklemem gerekti..Sen doktorlar konusunda çok şanssızlık yaşamışsın.Doktor değilim ama üst üste yaşanan düşüklerde bebekten parça alınıp DNA'sına bakıldığını biliyorum.Senin bu konuda kalifiye bir doktora gitmen gerekiyor.Ankara'da Hacettepe üniversitesinin profesörlerinin bu konuda uzman olduklarını çok duydum.Sinan beye bende gitmiştim.Eğer imkanın olursa Sinan beyi şiddetle tavsiye ederim.

Banuca dedi ki...

Özlemcim, nasıl bir ruh halinde olduğunu okuyunca sanki acını içimde hissettim...
Yorumları tek tek okudum, Meralin ve Nazanın tavsiyelerine 100 de 100 katılıyorum, umarım en yakın zamanda kontrollerini yaptırır içini rahatlatırsın tatlım ...

Adsız dedi ki...

Özlemciğim çocuk sahibi olmak isteyipte uzun süre sonra çocuk sahibi olan bir kaç kişiden duyduğum yorum ne zamanki çocuk istediğimizi unuttuk o zaman çocuk sahibi olduk yönündeydi.Bunu bir değil bir kaç kişiden duyunca demek ki doğru diye düşünmüştüm.Canım sen öncelikle kendi sağlığını düşün.Güvenebileceğin bir doktora tahlillerini yaptır.Sonrasında İnşallah güzel heberlerini alıp hep beraber kutlarız :) Babanın mekanı cennet olsun nur içinde yatsın İnşallah.Sanada sabırlar diliyorum canım...

Nedret dedi ki...

Özlem'ciğim yazını şimdi gördüm. Sakın mücadeleden vazgeçme. Ancak Ankara'da filan iyi bir doktora angaje ol. Hem görümcem, hem de bir arkadaşım 8 sene sonra doğum yaptılar. Bu zamanda herşeyin çaresi var. Hepimizi kaç kere kanser etti o doktorlar bilsen.Arkadaşım da annesini kaybetmişti, o ara çocuk işini unuttu bir müddet, derken hamile kaldı ve bu sefer düşmedi. Hep ''annem gitti, oradan bana gönderdi''der. Oysa kafaya takmamıştı. Görümcem de ''artık olmayacak'' diye ümidi kestiğinde hamile kaldı. Düşük sebebini bulmaları şart. Dualarım seninle kızım. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Her şeyden önce acı kaybın için baş sağlığı diliyorum.Başından geçen olaylar karşısında inanki tutuldum.Çok ama çok geçmiş olsun.Yinede sağlam bir bünyen varki,doktorların söylediklerine kendini koyuvermemişsin.Bu senin için gerçekten büyük avantaj.Diyeceğim şudurki,seni ve eşini yıkmak için çok uğraşmışlar.Bir ufacık kötü söz bile insanı yıkar,inanki sen ve eşin çok güçlüsünüz.İkiniz bir olduktan sonra herşeyin üstesinden gelirsiniz inşallah.Daha çok gençsiniz,umarım karşınıza iyi proflar çıkar.Arkadaşlara katılıyorum,Ankara'ya H.Ü ne gidin.Tıp hergün ilerliyor,mutlaka bir çaresi bulunacaktır.Herşeyden önce kendi sağlığın daha önemli.Annelerimiz bizi dünyaya bir kere getiriyor.Tekrar geçmiş olsun,inşallah iyi haberlerini alırız,öpüyorum seni.

sesiber dedi ki...

ah Özlemcim, bilirim, anlarım o doktorlardan kaçma halini. Ben ikinci bebeği düşündüğümde aynısını yaşadım ve pes ettim. Nasılsa bir tane oldu, dedim. Sen pes etme bence. Tam tanı bile konulmamış daha.
Operasyon için de çok geçmiş olsun canım, dualarım seninle.
Herşeyi hayırlıysa, hayırlı zamanda iste, bu da iyi geliyor insana...

BiRFiKRiMVaR dedi ki...

öncelikle yazdıklarınızı okuduğumda çok üzüldüm...hayat çok garip inanın,bende yaşadıklarınıza benzer şeyler yaşadım gibi.3 yıl önce mayıs ayında evlendim,düğünümden bir ay önce babamın akciğer kanseri olduğunu öğrendim.babamda düğünümü ertelememi kabul etmedi.ve mayısın 17 sinde düğün oldu ama sizinde dediğiniz gibi çok güzel anlar hatırlamıyorum düğünüme dair,tek hatırladığım düğün bitene kadar babama baktığımdı.temmuz ayızında hamile kaldım istemediğim bi hamilelikti bu,düşmesi için çok dua ettim neyazıkki bunu yaptım!çok pişmanım ve bunu nasıl yapabildim bilmiyorum galiba cahillik biraz.eylülde ameliyatla ciğerinin bir bölümünü aldılar,sanki hamile değilmişim gibi hareket ediyodum.iş,ev,hastane arasında gelip gidiyodum.babam şimdi çok ii tabi sürekli kontrol altında.martın 22 sinde doğum yaptım ve bugün hiç birşeye değişmem oğlumu.inanaın sizin bu özleminizi çok iyi anlıyorum.oğlum dedesinin ilacı oldu diyebilirim.sanki rabbim onubu yüzden göndermiş gibi.inşallah o yüce rabbim sizede nasip edicek eminim,pes etmeyin lütfen sonunda öyle güzel bi duyguyu yaşıyacağınızı düşünün lütfen.dualarım sizinle,kendinize çok ii bakın ve ümüdinizi yitirmeyin.